2008. szeptember 27., szombat

Interaktív

Ez az, ami én nem vagyok. Konzervatív viszont annál inkább. Szeretem a régi dolgokat, nem vagyok "kütyüs". A filléressé váló technológiák terjedésében látom a környezetszennyezés egy jelentős bázisát. A kidobott, már "ciki" mobiltelefonokban, a még működőképesen lecserélt tévékben és autókban. A fogyasztói társadalom elfogyasztja a Földet.


Szeretek tollal írni. Ez sem jellemző a korosztályomra. Minap egy megrendelő arra panaszkodott, a jegyzőkönyvbe kézzel írandó mondattal kapcsolatban, hogy milyen szokatalan ez számára, mert mindent számítógépen ír, és nem áll kezére a toll. Számomra sokkal inkább szokatlan verni a műanyag billentyűzetet. Egyébként is grafonám vagyok (egyszer talán mesélek erről), s ez a tulajdonságom nem nyer kielégülést a gépelésben.


Az sms-t még megszoktam. Sőt, szerettem is, bár ma már azt sem kedvelem. Kinőttem belőle. A chat, az msn, na az nem megy. Lassan kezdek rádöbbenni arra, hogy akik msn-en beszélgetnek, közben sok mást is csinálnak. Ha én chatelek, írok, és várom a választ. És várom... és várom... és várom... Nézem az utolsó mondatom, a villogó kurzort. Aztán eszembe jut, hogy hát ez remek, minden bizonnyal csak egy ablak vagyok a sok közül az illető gépén, míg nekem egy ablak figyel. Ő számtalan más dolgot csinál chatelés közben, míg én csak rá akartam figyelni. Közben kicsit megsértődöm emiatt.

Maradi vagyok. Illetve még az sem. Mert kénytlen kelletlen a korral együt haladok, de jobb szeretnék maradi lenni, e-mail helyett levelet írni illatos papírra, és beszélgetés közben annak szentelni minden figyelmemet, akivel beszélek.

Változik a kor. És én kíváncsian nézem, de szeretném magam kivonnai a változás alól.

Nincsenek megjegyzések: