2011. május 29., vasárnap

Csodagomba

Kb. két héttel ezelőtt bekapcsolva maradt a rádió a hírek után. Nem igazán figyeltem rá, bár annyi eljutott a tudatomig, hogy a határozottan, gyorsan beszélő férfi valamilyen gyógygomba kivonatot méltat, illetve burkoltan reklámozni próbálja a saját étrendkiegészítőit, melyek ezeket a kivonatokat tartalmazzák. Talán nem is tulajdonítottam volna nagy jelentőséget az egésznek, ha nem üti meg a fülemet a következő mondat: az élőlények tökéletesen alkalmazkodtak a természetes elektromágneses sugárzáshoz, mint például a villámlás vagy a napfény, de a mesterséges, ember alkotta elektromágneses sugárzáshoz nem volt ideje az élőlényeknek alkalmazkodni.

Eddig is tudtam, hogy nagy divat a „bio”, de azt nem gondoltam volna, hogy már az elektromágneses sugárzásnak is van természetes illetve káros, mesterséges verziója. Így aztán kezdtem figyelni a beszélőre. Kíváncsi voltam, mi újat mondhat még. Ezen káros, mesterséges, ember alkotta elektromágneses sugárzások fő forrásai természetesen elsősorban a mobiltelefonok, melyek rákkeltő hatását a beszélő bizonyított tényként jegyezte, annak ellenére is, hogy eddig nem sikerült határozott összefüggést kimutatni az agydaganat keletkezése és a mobiltelefon használat között. Ugyanide sorolta a televíziót, a rádiót, a Bluetooth-t és a Wi-fi-t is. Valamennyiről konzekvensen kijelentette, hogy ezek rákkeltő hatása tény. Elsősorban svéd kutatásokra hivatkozott, s szinte valamennyi ráktípus okát az elektromágneses sugárzásra vezette vissza. Nem szeretnék most előadása részleteibe belemenni, a lényeg az volt, hogy az emberi testet ért valamennyi mesterséges elektromágneses sugárzás rákkeltő, és ha szeretnénk ettől megóvni a testünket akkor természetesen nagy segítséget nyújtanak a gyógygomba kivontok. Szerettem volna tudni, milyen gombákról van szó, de erről nem esett szó. Megtudtam viszont, hogy a riportalany Varga Gábor közgazdász, a „Németországban elismert neurotropikus agyterápia kifejlesztője”. Igazán hangzatos cím egy közgazdásznak.

A gyógygomba kivonatokra rákeresve nem volt nehéz megtalálni ezt a kis cikket, ami szinte szó szerint adja vissza a rádióriportban elhangzottakat. A kivonatok persze mindenre jók az alvászavaroktól a depresszión át egészen a rák gyógyításáig vagy annak megelőzéséig. Mindezeket a Max-Immun Kft. illetve Varga Gábor honlapjáról tudhattam meg, s itt már olvashattam az általuk használt gombafajokról is. Rengeteg találatot adott a gép. Előadások, videók, természetgyógyászati és bio honlapok tömkelegére bukkanta a témában. Elismerések, méltató szavak mindenütt, sehol egy kritika. Hát csak nekem gyanús ennyire ez az egész?

Végül rátaláltam erre. A Max Immun Kft.-t 2007-ben 1.000.000 forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal, mert két terméküknek megalapozatlanul tulajdonítottak emberi egészségre kifejtett kedvező hatást, s tették mindezt nagy nézettségű televíziós műsorokban, újságokban, illetve szórólapokon.

Érdemes elolvasni a GVH által kifogásolt magatartás részleteit itt.

Ami még nem hagyott nyugodni, az a „neurotropikus agyterápia”. Igazán kíváncsi lettem volna arra, hogy ez mi is lehet. A keresőbe beírva azonban ismét csak Varga Gáborig jutottam, mint eme módszer kifejlesztőjéhez. Csalódottan vettem tudomásul, hogy magáról a terápiáról sehol nem tudtam meg semmit.

A GVH döntése óta évek teltek el, s mivel úgy tűnik a csodagombáknak senki nem akar utána nézni, azok továbbra is remek megélhetési lehetőséget biztosítanak azoknak, akik nem szégyellnek visszaélni az emberek betegség miatti kiszolgáltatottságával illetve hiszékenységével.

Engem csak az érdekelne, hogy ha négy évvel ezelőtt jogsértés volt gyógyhatással felruházni a gombakivonatokat, akkor nem lenne az ma is?

UPDATE: Ma (2011.05.31.) olvastam, hogy a WHO szerint úgy tűnik, mégiscsak növelheti az agytumor esélyét a mobiltelefonálás. Már csak a gombakivonat megelőző hatását kell hát bizonyítani.

UPDATE2: Ma (2011.06.01.) pedig eljutott hozzám fenti hír kritikája is. Szóval ott vagyunk, ahonnan elindultunk.

Nincsenek megjegyzések: