2010. július 9., péntek

Új generáció

Ha John Lennon nem lenne benne a Beatlesben, minden bizonnyal George lenne a kedvenc tagom. De 9 éves korom óta John Lennont szeretem legjobban, s ezen nem valószínű, hogy bármi változtatni tudna.

George-ot azért szeretem, mert valamennyi dal, amit a Beatlesben írt, a kedvenceim között van. Mind, talán a Love You To-t kivéve, bár ez mindig változik. És azért is, mert ő volt a legfiatalabb. Nem akarok idézgetni a Beatles Antológia c. "kódexből", s nem is azért ragadtam klaviatúrát, hogy George-ról írjak, hanem, hogy bemutassam a fiát, Dhani Harrisont, akit meglátva a hideg futkározott a hátamon: egy az egyben George. Talán a vonásai kicsit lágyabbak, s a tekintete sem olyan szúrós, mint az apjának, ezek azonban csak akkor tűnnek fel, ha jobban megnézzük az arcát. George is ezt mondta róla: "A fiam jobban hasonlít George Harrisonra, mint én magam."

Nem tudtam megállni, hogy ne készítsek pár összehasonlító képet:





A most 32 éves Dhani Harrison szintén zenél, saját együttese a Thenewno2. George halála után kiadott Brainwashed c. album elkészítésében is segédkezett (melyet egyébként szana-szét hallgattam, miután kijött). Egész jó zenét játszanak, bár a mai zenei palettán nem igzán tűnnek ki. Feltűnést is inkább a George-hoz való döbbenetes hasonlósága kelt.

Azért a végére ideteszem az együttes egyik zenéjét:



És legyen itt valami kedvenc George-tól is.

Nincsenek megjegyzések: