2009. december 9., szerda

Intolerancia

Belegondolva, egyre kevesebb türelmet tanúsítok azok felé az emberek felé, akik a ma oly divatos kliséket hangoztatják. Egyre kevésbbé van kedvem udvariasnak lenni azokkal, akik olyan baromságokban hisznek, mint a homeopátia, a piramisenergia vagy az intelligens tervezettség és még sorolhatnám. Egyre jobban belefáradok az ilyen emberekkel folytatott meddő vitákba. (mert egyébként nem tudom megálli szó nélkül, ha egy ilyen lelkes idiótát utamba sodor a szél) Leginkább talán azért, mert egy pont után, ha elfogytak az érvekik, átcsap az egész személyeskedésbe.

Még ebbe a bejegyzésbe is belefáradtam. Abba, hogy már megint csak azért kezdtem hozzá, hogy megértessek valamit, amit alig olvasnak el, és amit úgysem fog fel az, akinek fel kellene, mert ide el sem látogat.

Azt hiszem, inkább majd írok valami értelmesebbről.

10 megjegyzés:

Mirjam írta...

Megértem, hogy fogytán van a türelmed... Múltkor egy gyógynövényes sampon hátoldalán olvastam: "A HAIR NICE fejbőrápoló termékek különlegességét a bennük lévő színenergiák, finom információk és természetes növényi hatóanyagok adják."... már csak nevetni tudtam.

Sedith írta...

Ne is mondd! :)

SándorBalázs írta...

Én is hasonló gondokkal küzdöttem jó ideig. Számomra az segített, hogy elfogadtam, az emberek többsége nem is akarja tudni, amit Te el szeretnél mondani nekik. Úgy tűnik, hogy igen, még kérdeznek is, de voltaképp nem a tényekre kíváncsiak, csak eccerűjen dumcsizni, panaszkodni (lásd: Magyarország :) szeretnének. Emellett sokak számára kifejezetten félelmetes a tudás. Vagy inkább a vele járó felelősség. A felelősség nagy teher, nehéz viselni a súlyát. Egy érzelmileg éretlen embernek szinte elviselhetetlen, és sajna belőlük van a legtöbb.

Sedith írta...

Szia Balázs! Azt még elfogadnám, hogy nem akarják tudni, de azt már nehezeben, ha azért kérdeznek, mert azt hiszik, meg tudnak cáfolni egy tudományos állítást az érzelmi alapú világnézetükkel.

Legutóbb az ősrobbanásról volt egy ilyen meddő vitám. Nem tetsző válasz esetén jött a sértődés, puffogás. És az illető még addig sem képes eljutni, hogy legalább azt belássa, hogy milyen keveset tud, hiszen ősrobbanásról komolyan beszélni anélkül, hogy legalább kicsit tisztában legyen a kvantumfizikával, nem nagyon lehet.

Egyébként igazad van. CSak mégis olyan elkeserítő.

SándorBalázs írta...

Szia Sedith! Szeretnélek biztosítani együttérzésemről, én is elkeserítőnek tartom. Sok meddő vitán (sértődött személyeskedés, haraxomrád...) vagyok én is túl, és magam sem érzem fair dolognak, ha érzelmi síkra terelődik a szó, amikor a logikáé lenne a pálya. Hja, a bal és a jobb agyfélteke kiegyenlítetlensége, plusz női és férfi agy különbségei. Kemény dolog belátni, de annak kell türelmet gyakorolnia, aki tudatosabban képes élni. Ne haragudj kérlek azokra, akik nem tudnak követni. Nem rossz, vagy gonosz emberek ők, csak pl. félnek. Félelmet kelthet bennük saját inkompetenciájuk, hogy nem képesek uralni saját életüket, és az sem egy felüdülés nekik, ha emellett szembesülnek azzal, hogy akármennyire is, akármiben is, de felettük állsz. Végül is, kénytelen vagy nap mint nap találkozni többségükkel, és biztos Neked sem mindegy, hogy milyen hangulatú az a nap. Szerintem éltesse Benned a jó érzést az a tudat, hogy képes vagy meglátni másoknál jobban a lényeget a történések mögött. Különleges vagy abban, hogy a világot átfogóbban látod, így minőségibb gyönyört élhetsz át rengeteg területén az életnek. Szép napokat :) SSB

Sedith írta...

Balázs, mit is mondhatnék? Köszönöm! :)

SándorBalázs írta...

Szívesen :)
Fél órája elkezdtem olvasni elölről a blogodat, már idén februárnál tartok. Ma akadtam rá az írásodra, valami ateista témakörben. Néha úgy érzem, jó lehetne pergőbben eszmét cserélni, de a levelezésnek is meg van a maga varázsa. Az ember visszatörölhet, átírhat, alakíthat.... tán jobb is ez így.
Képzeld, ez az első eset, hogy beleírok egy blogba. Valahogy megihlettél, és ezt meg én köszönöm :)
(Hoppá, nem mondtam igazat. Már írtam a szóvicc blogba - szóviccet...) Amúgy, Szendi Gábort én is olvasom, az Isten az agyban c. művének a bemutatóján pedig ott voltam a Mammut Libriben. Richard Dawkins Isteni téveszméjét ismered?

Sedith írta...

Szia!

Dawknins egy magamfajtának azt hiszem alap. Bár mostanság szívesebben olvasok tőle biológia és evolúció témakörben.

Örülök, hogy tetszik a blog, pláne ha megihlettelek, ezt idegen még sosem mondta. Jó szórakozást hozzá, igyekszem érdekes és tartalamas bejegyzéseket írni. :)

Üdv!

SándorBalázs írta...

Na igen... Tán ha először végigolvasom a blogodat, meg sem születik ez a kérdés. Az első impresszió ihletett arra, hogy bekapcsolódjam. Belekötni semmibe nem tudnék, az álláspontunk szinte pontról pontra megegyezik. És mégis érdekes leírva, közszemlére téve látni őket, s olvasva olvasóid reakcióit. Remélem, eccer majd sikeredik vitatkoznunk is :)
További jó írogatást!

Sedith írta...

Köszönöm! Jó szórakozást! :)