2009. december 26., szombat

Történelmi csatorna

Nemrég néztem a Viasat Historyt (illetve inkább csak ment), mely elvileg valamiféle történet-tudományos ismeretterjesztős csatorna volna. Ennek ellenére egyetlen délután alatt az alábbi mondatok hangzottak el, vér komolyan:
  • Agatha Christie könyvei azért voltak olyan sikeresek, mert történeteit úgy építette fel, hogy a szövegbe ágyazott szavakkal hipnotizálja az olvasót. (valami elismert hipnoterapeuta - tehát véletlenül sem azért, mert jó krimiket írt)
  • Az evolúció máig sem bizonyított, hiszen még sosem figyeltünk meg fajképződést. A fajok eredete sokkal inkább tudományfilozófiai mű, Darwin vitája Istennel. (a film egyébként végig úgy tett, mintha Darwin óta nem tanultunk volna semmi újat az evolúcióról)
  • Raszputyin Szent Ember volt. (...) Élete vége felé elvesztette gyógyító erejét. Már nem tudott olyan mély traszba kerülni, mint korábban, s így gyógyításai rendszeresen kudarcba fulladtak.
  • ... hiszen a történelem előtti ember együtt élhetett a dinoszauruszokkal... (Steven Spielberg)

Lassan tényleg kidobom a tévémet.

4 megjegyzés:

Mirjam írta...

Jujj... Agatha Christie-s megjegyzésen még mosolyogtam, a Raszputyin már fáj.

A hülyeségnek is van evolúciója? :D (költői kérdés:))

Sedith írta...

Én azt hittem, Raszputyin után már nem lehet rosszabb.

Aztán megszólalt Spielberg...

teriszony írta...

A mikroevolúció bizonyítható tény. A makroevolúcióra ebből következtethetünk (hogy fajképződést megfigyelhettünk-e az definíciós kérdés, de az én fogalmaim szerint nem, de ez nem is lényeges - másfelől meg nem vagyok profi a témában). Az ilyen hülye ismeretterjesztő szarok meg hajlamosak arra, hogy az evolúció és a darwinizmus közé egyenlőségjelet tegyenek, nem tudom, miért... Talán azért, mert az általánosan ismert tények olyan szűk körűek, hogy úgysem fogja fel senki, miről van szó... :(

Sedith írta...

Elég baj! Különösen azért veszélyes ez, mert biológusokat, biokémikusokat szólaltattak meg, ezzel keltve a hitelesség illúzióját.

Aztán csodálkozom azon, hogy értelmesnek hitt emberek állnak le velem vitatkozni evolúció témában. Én ráadásul nem vagyok szakember.