2009. augusztus 31., hétfő

Szaturnusz


Van egy álmom: szeretném megnézni a Szaturnuszt. Úgy élőben. Szeretnék lenézni rá, olyan messziről, hogy szabad szemmel lássam, milyen impozáns. Szeretnék lassan közeledni felé, hogy érezzem, milyen hatalmas. Szeretnék körbelebegni rajta, hogy minden oldalról megcsodáljam. Szeretném valamennyi holdjáról megnézni a Szaturnusz felkeltét. Igen, azt hiszem ez utóbbi a vágyam netovábbja.
Tizenévesen volt egy kép kitéve a szobám falára. Valami újságból vágtam ki, és a Voyager1 egy felvétele volt a bolygóról. Akkor még olyan naiv és szentimentális álmokat szőttem, hogy halálom után, ha kiszakadtam a testemből, első utam ehhez a bolygóhoz fog vezetni, hogy megnézzem, lássam és érezzem a helyet. Felfüggeszkednék a Szaturnusz egére, hogy addig csodálhassam, ameddig jól esik. Hiszen már nem köt sem tér, sem idő. Nem sietek sehova.
Talán nagyon leadtam, de ma annak is örülnék, ha egy jó teljesítményű teleszkóppal megnézhetném innen, a Földről. S mivel ez sokkal inkább elérhető cél annál, hogy élőben és közelről lássam, előbb-utóbb sort is fogok rá keríteni. A kérdés csak annyi, hogy hol. (a NASA-tól nem olvas valaki?)
(A csatolt képek valódi fotók, nem számítógépes grafikák. Az első a Cassini űrszonda felvétele; a bolygót épp hátulról világítja meg a Nap. Az alsó a Földről készült fotó egy légkörben tomboló viharról.)

3 megjegyzés:

Mirjam írta...

Miért pont a Szaturnusz? "Szerelem" volt első látásra?

Sedith írta...

Szerintem tagadhatalan, hogy a naprendszer bolygói közül (már ha nem nézzük a Földet) a Szaturnusz a legkülönlegesebb a jól látható gyűrűrendszerével. Nem vagyok egyedi eset, hogy ő a kedvencem. Lenyűgöző.

Névtelen írta...

Pedig ezek csak egyszerű fotonok, amelyek a retinánkon leképeződnek, agyunkban értelmeződnek. Igazából nincs jelentősége a látvány megkapásához hogy ténylegesen hol vagyunk, ha azt a leképeződéskombinációt kapjuk, amely megegyezik azzal a kombinációéval, amelyik mondjuk a Titánról tartózkodva és nézelődve kapható.
Ezért fog még jobban teret nyerni a virtuális valóság. Főleg ha a hit is drog módjára megkapható lesz.