2009. november 3., kedd

Közlekedési akadály

Fura szerzet a magyar ember.

Ma, késő délelőtt volt egy kis fennakadás a 47-es villamos közlekedésében. Az Építész utcánál volt a baleset, egy kisteherautót oly jól sikerült telibe találnia a villamosnak, hogy az felborult a síneken, elzárva ezzel mindkét irányú közlekedést.

Amit nem értek az az, hogy miért kell kollektíven nekiesni a villamosvezetőnek, aki korrekt módon bemondja, már három megállóval a baleset helyszíne előtt, és utána minden megálláskor, hogy a villamos honnan nem közlekedik tovább, honnan mennek pótló buszok, illetve mely egyéb járatok igénybevételével juthatnak el az utasok a céljukhoz. Miért kell neki felróni a BKV működésképtelenségeit, miért kell vele veszekedni, vele, aki tényleg minden tőle telhetőt megtett, hogy az utasok a legkisebb időveszteséggel mehessenek tovább? Ez számomra teljesen érthetetlen.

Én a gyaloglás mellett döntöttem a csípős idő ellenére, ezzel is hátrahagyva elégedetlenkedő, cinikus utastársaimat. Elhaladtam a baleset helyszíne mellett, ahol további tanácstalan embereket láttam. Mivel kezdtem rájönni, hogy benéztem a buszmegálló helyét (én az a csökönyös fajta vagyok, aki azt hiszi, jobban tudja a villamosvezetőnél, merre menjen), az egyik helyszínbiztosító rendőrhöz fordultam segítségért, aki ezt készségesen meg is adta. Látva az ottan helyzetet és az embereket, ismét csak azt tudom mondani, mint a villamosvezető esetében: miért a rendőrrel kell ironikusan cinizálni? Ő határozta meg az ideiglenes menetrendet? Ő intézte a balesetet? És ha netalántán a kedves utas visszakapja ugyanazt a bicskanyitogató stílust az egyszerű járőrtől, persze ismét a rendőr lesz bunkó. Érdekes módon nekem, aki normálisan szólt hozzá, megadta a megfelelő segítséget.

Kb. 100 méterre a baleset helyszínétől aztán meglett a keresett buszmegálló, melyre én kb. 500 méterrel odébb emlékeztem. Onnan is jól látszott a síneken keresztbe fekvő kisteherautó.

- Igazán tájékoztathatnának megfelelően, ha nem járnak a villamosok - zsörtölődött mellettem egy idős asszony - legalább kiírtak volna valamit.

Azt, hogy mégis hogyan és mikor tájékoztathatták volna az utazóközönséget időben egy spontán balesetről, inkább nem kérdeztem meg. Talán ha nem a rendszert szidta volna a többi hasonszőrűvel együtt, hanem figyelt volna, a villamospótló buszt sem késte volna le.

Nincsenek megjegyzések: