2008. augusztus 19., kedd

Nyílt levél Volán buszsofőrökhöz!

Kedves Volán Buszvezetők!

Teljes mértékben megértem, ha kevéske fizetésüket úgy próbálják kiegészíteni, hogy a jegy árát elveszik, s az utasnak jegyet nem adnak. Engem sem fizetnek túl, s az élet egyre többe kerül. Tudom, fárasztó egész nap körbe-körbe buszozni a települések között, sokszor buta, bunkó embereket szállítani a hőségben, és úgy érzik, megérdemelnek egy kis plusszt. Ezzel semmi probléma.

Az én érdekem azonban az, hogy nyugodt lelkiismerettel utazhasak a járaton, s ne kerüljek kellemetlen helyzetbe, ha esetleg ellenőrök bukkannak fel. Közel három évig közlekedtem jegy és bérlet nélkül Budapesten, s ez tömegközlekedés szempontjából igen megterhelő időszak volt a számomra lelkiekben. Állandó rettegés, vizslató szemek, minden unintelligens alak BKV jegyellenőrnek nézése. Elég volt. Visszavonultam. Azóta sokkal kellemesebb érzés utazni is, sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb. Ettől az érzéstől nem kívánok megválni, az Önök kedvéért sem.

Ha én, mint utas - ellentétben buszon honoló gyakorlattal - vagyok olyan aljas, hogy kiveszem tányérjukból a buszjegy árát, kérem ne duzzogjanak, morogjanak, vagy cinikuskodjanak.

És bár tudom, Önöket nem veti fel a jólét - mint ahogy engem sem - nézzék el nekem, hogy saját lelki békém előbbre tartom az Önök zsebénél, s fizetéskor ragaszkodom a menetjegyemhez, ami - valljuk be - jár nekem.

2 megjegyzés:

annalight írta...

én ilyenkor tovább tartom a tenyeremet, és jelentőségteljesen nézek. szokott működni

Sedith írta...

Nem az a gond, a jegyet megkaptam. De hogy!